B-tytöt

Joukkueenjohtaja:

Susanna Hasselberg, p. 040 519 9742

Turnaus päiväkirja

30.9. Kausi aloitettiin tasoturnauksella Jyväskylässä Jylen vieraana. Vastustajajoukkueet JyLe1, JyLe2 sekä Varkauden NMKY. Aloitettiin kausi vahvasti voittamalla kaikki ottelut 2-0.

28.10. Lohkovoitto veikin meidät ihan Rovaniemelle asti. Edellisen päivän pitkä ajomatka sekä vähän lyhyet yöunet taisivat vaikuttaa joukkueen virkeystason vaihteluun pitkänä turnauspäivänä.

Vastustajajoukkueiden pitkät pelaajat sekä hyvät syötöt tekivät tehtävänsä ja jäimme tällä kertaa ilman otteluvoittoja. Vastustajat Ploki, Ylöjärven Ryhti, Maskun Kataja sekä turnauksen järjestävä seura Wovo.

18.11. Turnaus Salossa. Tuloshan oli kokonaisuudessaan hyvä, koska vastassa oli varsin nimekkäitä joukkueita HPK Hämeenlinna, Raision Loimu sekä järjestäjä Salon Astrum.

Pelit olivat tiukkoja, paitsi kotijoukkue Astrum oli selvästi kovin joukkue. HPK olikin sitten vastustajana jo sopivampi meille ja vääntämällä saatiin ottelu meille 2-1. Rasion Loimua vastaan odotukset olivat jopa puhtaasta kahden erän voitosta mutta lopputulos meille 2-1. Onneksi kolmas erä lähti hyvin käyntiin ja saatiin selvä voitto.

Pelillisesti meidän peli vielä vähän aaltoili mutta sitkeällä tekemisellä saatiin pisteitä Pyrinnölle. Joukkueena meillä on hyvä alku ja tästä jatketaan kehittymistä seuraaviin turnauksiin.

9.12. Syksyn viimeinen turnaus Mikkelissä. Ensimmäinen ottelu Mikkelin Passareita vastaan 2-0 tuloksella Pyrinnölle. Molemmilta joukkueilta eka ottelu oli vähän ponnetonta ja jännittynyttä. Pyrinnölle kävi vähän tuuriakin Passareiden useiden syöttövirheiden vuoksi.

Seuraaviksi saimme vastaan kovan Jyle1 ykköskentällisen. Jyle vei ottelun 2-0. Parhainta peliä nähtiin Pyrinnöltä kakkoserässä koko tämän turnauksen  aikana.

Tärkeä voitto olisi pitänyt ottaa Outokummun Partiota vastaan mutta toisin kävi tällä kertaa. Erät puhtaasti Partiolle 2-0.

20.1. Kotiturnaushan oli tuloksellisesti hyvä ja hieno turnaus. Voitot tulivat kaikista kolmesta joukkueesta Kalevan Lentopallo, Vammalan Lentopallo sekä Jalasjärven Jalaksesta.

Saimme myös yllättävän paljon katsojia paikalle mikä osaltaan siivitti meidän joukkueen hyviin suorituksiin. Syöttö oli tämän kauden parasta ja sillä saatiin vastustajan peli hyvin rikki. Vastaanotto toimi suhteellisen hyvin ja kenttäpuolustuksessa nähtiin hienoja pelastuksia.

Parantamisen varaa tuleviin turnauksiin hyökkäyksiin lisää uskallusta sekä voimaa. Ja sitähän jo käytiinkin seuraavan päivän harkoissa läpi.

10.2 Turnaukseen lähdettiin taas reippain mielin ja kohteena tällä kertaa Juupajoki. Ensimmäinen peli olikin heti kovatasoinen kotijoukkue Oriveden Ponnistusta vastaan. Molemmilta hyvää peliä mutta muutama harmittava helppo virhe meille ja Orpo vei ottelun 2-1.

Hyvä vire onneksi tytöillä jatkui Mikkelin Passareita vastaa ja ottelu meille 2-0.

Varsinainen vääntö käytiin Outokummun Partioita vastaan jolle aikaisemmassa ottelussa olimme hävinneet. Nyt oli meidän päivä ja joukkueemme taisteli pelin voitoksi 2-1, kolmas erä 15-13.

Valmentajalta iso kiitos ahkerasti harjoitelleelle joukkueelle hienosta turnauksesta.

17.3 Lähdettiin tavoittelemaan finaalipaikkaa Alajärvelle. Tiukkojen pelien jälkeen finaalipaikka jäi saavuttamatta , mutta kaukana se ei ollut. Kotijoukkuetta vastaan saimme hyvän toisen erän mutta ottelun vei lopulta Alajärvi 2-1.

Toinen peli oli paikkalliskamppailu Jyväskylän Lenttistä vastaan. Pyrinnöllä ongelmia vastaanotossa ja ottelu vastustajalle 2-0. Tässä ottelussa näkyi se että, henkinen kantti pelata hyvää peliä on todella tärkeä niinkuin fyysinenkin vahvuus.

Viimeinen ottelu Maskun Katajaa vastaa mille olimme aiemmnin hävinneet lähti hyvin käyntiin. Nyt saimme onnistuneita suorituksia torjunnoissa sekä kenttäpuolustuksessa. Ottelu Pyrinnölle 2-0.

Näin ollen pelaamme kauden viimeisessä turnauksessa sijoista 13-16.

14.4 B-tyttöjen kausi saatiin päätökseen kotiturnauksella. Vastustajajoukkueet Oriveden Ponnistus, Wovo Rovaniemi sekä Outokummun Partio.

Joukkeet ovat kohdanneet kauden aikana ja nyt otimme voitot Partiosta (2-1) sekä Orposta (2-0). Rovaniemeä vastaan olimme hyvin mukana molemmissa erissä ja näissä erissä näkyi meidän kauden kehittyminen joukkueena sekä yksilöpelaajana. Rovaniemi vei kuitenkin erät luvuin 19-25, 24-26. Näillä tuloksilla Pyrinnön sijoitus 14.