Reitti

Reitti kulkee halki keskisuomalaisten mäkisten maastojen. Reittikartat päivitetään sivustolle myöhemmin. Uintireitistä toivomme toki tasaista ja viime kesästä poiketen lämpöisempää, tästä olemme säiden haltijoille esittäneet pyynnön.

Pyöräilyreitti on asfalttitietä, alku ja loppu kevyenliikenteen väylää jolla ohituskielto molempiin suuntiin kulkiessa, tämä turvallisuussyistä. Alikulkutunnelin ja risteysalueen jälkeen Petäjäveden suuntaan reitti jatkuu maantien laitaa. Maantie ei ole suljettu muulta liikenteeltä ja kilpailijoiden tulee noudattaa yleisiä liikennesääntöjä. Pyöräilyssä noudatetaan peesikieltoa eli possujunia emme salli. Peesikielto tarkoittaa että et saa ajaa 10m lähempänä edellä ajavaa.

Juoksureitti on pääasiassa asfaltoituja jalkakäytäviä mutta myös ajoteitä ja kulkee osan matkaa markkina-alueen reunaa sekä pienen matkan laiturilla. Tämä tarkoittaa, että reitin varrelle saattaa sattua markkinakävijöitä vaikka pyrimme mahdollistamaan esteettömän juoksuväylän. Reitti juostaan kahtena kierroksena eikä sitä ole suljettu täysin muulta liikenteeltä, risteysalueilla on liikenteenohjaajia turvaamassa kisailijoiden kulkua.